ارسال درخواست الكترونيك سازمان سنجش

ارائه خدمات مشاوره تحصيلي

ارسال درخواست الكترونيك سازمان سنجش

سازمان سنجش آموزش كشور مسئول برگزاري آزمون‌هاي مختلفي همچون كنكور سراسري مي‌باشد. تمامي متقاضيان مي‌توانند براي انجام كارهاي مربوط به آزمون مدنظر خود وارد اين سايت شوند و در هر زماني كه با مشكلي مواجه شدند، درخواست خود را از طريق ارسال درخواست الكترونيك سازمان سنجش آموزش كشور ارسال كنند و راه حل مشكل خود را دريافت كنند. در ادامه به نحوه ارسال درخواست الكترونيك سازمان سنجش مي‌پردازيم. براي مشاوره تحصيلي تلفني با مشاوران مجموعه دانتل با شماره هاي زير تماس بگيريد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ارسال درخواست الكترونيك سازمان سنجش مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع: ارسال درخواست الكترونيك سازمان سنجش

عضويت در سايت لازمه ارسال درخواست الكترونيك سازمان سنجش

داوطلباني كه مايل به ارسال درخواست الكترونيك سازمان سنجش مي‌باشند، بايستي پيش از هر اقدامي در سايت سازمان سنجش عضو شوند و سپس درخواست خود را ارسال كنند. در ادامه به نحوه عضويت در سايت سازمان سنجش مي‌پردازيم.

  • مرحله اول : متقاضيان در مرحله اول بايستي به سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني اينترنتي “sanjesh.org” مراجعه كنند چرا كه اين سازمان تمامي اخبار و اطلاعات مربوط به تمامي آزمونها را پوشش مي‌دهد.
  • مرحله دوم:  متقاضيان بايستي پس از ورود به سايت سازمان سنجش، مطابق تصوير زير برروي گزينه “ورود به سيستم پاسخگويي”  از منوي سمت چپ سايت كليك كنند.

 

  • مرحله سوم : همانطور كه گفته شد، در اين مرحله داوطلبان بايد در سايت سازمان سنجش عضو شوند، بنابراين داوطلبان بايد طبق تصوير زير برروي گزينه “عضويت در سايت” كليك كنند.

 

تكميل فرم

مرحله چهارم: در اين مرحله صفحه جديدي با يك فرم ايجاد خواهد شد. لازمه عضويت در سايت تكميل اين فرم مي باشد كه شامل گزينه‌هايي از جمله نام و نام خانوادگي، نام پدر، تاريخ تولد، تابعيت، كدملي، شماره تلفن همراه، پست الكترونيكي، مي‌باشد. پس از وارد كردن اطلاعات فوق، كدامنيتي را را وارد و سپس گزينه تاييد را انتخاب كنيد. ( تصوير فرم گفته شده را مي‌توانيد در قسمت زير مشاهده كنيد. )

 

 

لازم به ذكر است داوطلبان بايد از ايميلي استفاده كنند كه معتبر باشد چراكه در ادامه روند عضويت در سايت، به نشاني پست الكترونيكي كه متقاضان وارد كرده اند، يك رمز عبور ارسال خواهد شد كه براي ورود به سامانه الزامي مي‌باشد.

متقاضيان در نظر داشته باشند كه ملاك پيگيري و پاسخ به درخواست، اطلاعات فردي وارد شده مي‌باشد و از آنجا كه پس از عضويت امكان ويرايش وجود ندارد بنابراين داوطلبان بايد سعي كنند اطلاعات خود را به درستي در سايت وارد نمايند و در صورت بروز اشتباه پاسخ مناسبي براي درخواست خود نخواهند يافت. داوطلبان مي‌توانند عضويت در سايت خود را به كمك مشاورين مجرب مركز مشاوره دانتل در سايت سنجش انجام دهند.

نحوه ارسال درخواست الكترونيك سازمان سنجش

داوطلباني كه مايل به ارسال درخواست الكترونيك در سايت سازمان سنجش هستند در صورتي كه فرآيند عضويت در سايت خود را به پايان رساندند، مي‌توانند نسبت به ارسال درخواست خود اقدام كنند كافي است مراحل زير را طي كنند.

  • مرحله اول: به سايت سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني اينترنتي ” sanjesh.org ” مراجعه كنند.
  • مرحله دوم: پس از ورود به سايت سازمان سنجش، مطابق تصوير زير برروي گزينه “ورود به سيستم پاسخگويي”  از منوي سمت چپ سايت كليك كنند.

 

  • مرحله سوم: براي ارسال درخواست الكترونيك سايت سنجش بر روي گزينه “ورود به سيستم” كليك نمايند.

 

  • مرحله چهارم: با انتخاب گزينه ورود به سيستم، كادري پيش روي داوطلبان قرار مي‌گيرد كه بايد با وارد كردن پست الكترونيكي وارد شده در زمان عضويت در سايت و رمزعبور ارسالي از طريق سازمان سنجش، اين كادر را تكميل نمايند.

 

  • مرحله پنجم: در اين مرحله از درخواست الكترونيكي سازمان سنجش، متقاضيان براي ارسال هر نوع درخواستي مربوط به هر آزموني، بايد يك درخواست جديد ثبت كنند بنابراين بايد طبق تصوير زير بر روي گزينه “درخواست جديد” از منوي موجود در قسمت راست صفحه، كليك نمايند.

 

  • مرحله ششم: دراين مرحله، طبق تصوير زير يك پنل كاربري براي متقاضيان نمايش داده مي‌شود كه بايد نوع آزموني كه در ارتباط با آن سوال دارند و همينطور در ادامه با مشخص كردن سال برگزاري آزمون، بر روي گزينه جست و جو كليك نمايند.

 

ارسال الكترونيك درخواست عمومي

  • مرحله هفتم: پس از تكميل كادر فوق با توجه به سال و نوع آزموني كه داوطلب در ان شركت كرده است، ليستي از درخواست‌هاي از پيش تعيين شده مرتبط با آزمون انتخابي روبه رو نمايش داده مي‌شود كه بايد با توجه به نوع درخواست خود، يكي را انتخاب كنند.

براي مثال در تصوير زير، در بخش آزمون گزينه سراسري و در بخش سال 1399، انتخاب شده است. در بازه زماني كه ما وارد سايت سنجش شده ايم امكان اعتراض و ثبت درخواست به كليد سوالات آزمون، دريافت شماره پرونده و كدرهگيري ثبت نام، دريافت شماره پرونده و شماره داوطلب و عمومي وجود داشته است.

 

متقاضيان اگر نوع درخواست خود را از بين درخواست‌هاي از پيش تعيين شده، پيدا نكردند، مي‌توانند بر روي گزينه عمومي كليك كنند كه در اين صورت وارد صفحه جديدي مطابق تصوير زير خواهند شد كه بايد ضمن بيان نوع و عنوان مشكل، يك پيام نيز يادداشت كنند و پس از وارد كردن عبارت امنيتي بر روي گزينه تاييد كليك نمايند.

 

پاسخگويي به درخواست الكترونيك سايت سنجش

پس از طي مراحل بالا، درخواست الكترونيك داوطلبان در رابطه با هر آزموني كه باشد، ثبت شده و كارشناسان سازمان سنجش آموزش كشور پس از بررسي آن طي 24 ال 72 ساعت، به اين درخواست‌ها پاسخ مي‌دهند.

  • اگر پس از ثبت درخواست الكترونيك، درخواست به رنگ آبي باشد به معناي در صـف بررسي بودن پيام است.
  • اگر پس از ثبت درخواست الكترونيك، درخواست به رنگ زرد باشد به معناي اين است كه پيام توسط كارشناسان دريافت شده، اما پاسخي بدان داده نشده است.
  • اگر پس از ثبت درخواست الكترونيك، درخواست به رنگ سبز باشد كه يعني كارشناسان به درخواست داوطلب پاسخ داده اند و  متقاضي مي‌تواند با كليك بر روي عنوان درخواست خود، جواب درخواست خود را مشاهده كند.

براي دريافت مشاوره در زمينه ارسال درخواست الكترونيك سازمان سنجش مي‌توانيد با مشاوران مركز مشاوره تحصيلي دانتل با شماره 02126295595 تماس بگيريد.

منبع: ارسال درخواست الكترونيك سازمان سنجش

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.